MY SECOND RULE OF PAINTING… THERE ARE NO MISTAKES! - MA DEUXIÈME RÈGLE EN PEINTURE… IL N’Y A PAS D’ERREURS !

   English Version - *version française dessous*


MY SECOND RULE OF PAINTING… THERE ARE NO MISTAKES!

Albert Einstein and Bob Ross are both partially responsible for my second rule on painting.  

Einstein said, “a person who never made a mistake never tried anything new” and Bob Ross often used the expression “happy accidents” while painting on his TV show.

My second rule of painting is “there are no mistakes”!  Every time I do a painting and something doesn’t work out as planned, I look at that as an opportunity to learn and do something new.  Something unique. 

 

It is very liberating knowing every painting I do gives me an opportunity to learn and grow as an artist.  It is also a valuable lesson that I try to apply to my daily life.

Albert Einstein quote which is displayed on Peter’s Inspiration Wall in His Studio


Version française 


MA DEUXIÈME RÈGLE EN PEINTURE… IL N’Y A PAS D’ERREURS !

Albert Einstein et Bob Ross sont tous deux en partie responsables de ma deuxième règle de la peinture.

Einstein a dit « une personne qui n’a jamais fait d’erreur n’a jamais rien essayé de nouveau » et Bob Ross utilisait souvent l’expression « heureux accidents » lorsqu’il peignait dans son émission de télévision.

Ma deuxième règle de la peinture est « il n’y a pas d’erreurs » ! Chaque fois que je fais une peinture et que quelque chose ne fonctionne pas comme prévu, je considère cela comme une opportunité d’apprendre et de faire quelque chose de nouveau. Quelque chose d’unique.

 

C’est très libérateur de savoir que chaque peinture que je fais me donne l’occasion d’apprendre et de grandir en tant qu’artiste. C’est aussi une leçon précieuse que j’essaie d’appliquer dans ma vie quotidienne.

 La citation d'Albert Einstein affichée sur le mur d'inspiration du studio de Peter

Comments

Popular posts from this blog

MY EARLIEST PAINTING - MA PREMIÈRE PEINTURE

WHY SUNFLOWERS ? - POURQUOI DES TOURNESOLS?

WORKING IN A FACTORY - TRAVAILLER DANS UNE USINE