WHY SUNFLOWERS ? - POURQUOI DES TOURNESOLS?

 English Version - *version française dessous*


WHY SUNFLOWERS?

My Mom really loved sunflowers!  Sadly, she passed away from cancer in 2000.  Every time I paint sunflowers, I think of her, and her memory make me happy.  I believe a bit of Mom’s soul is in each of my sunflower paintings. I get a lot of satisfaction knowing Mom is getting to places she never visited in her lifetime.  This is one of the main reasons I paint sunflowers!


Did you know that even on cloudy days the face of the sunflower follows the trajectory of the sun? To me, this is a message of hope… even if I’m having a bad day, the sun is just behind the clouds and tomorrow will be a better day.




PHOTO: TOURNESOLS – details by Peter W. Hart, 2013



_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Version française


POURQUOI DES TOURNESOLS ?

Ma mère adorait vraiment les tournesols ! Malheureusement, elle est décédée d'un cancer en 2000. Chaque fois que je peins des tournesols, je pense à elle et le souvenir de sa présence me rend heureux. Je crois qu’un peu de l’âme de maman se trouve dans chacune de mes peintures de tournesols. Je suis très satisfait de savoir que maman se rend dans des endroits qu'elle n'a jamais visités de sa vie. C’est l’une des principales raisons pour lesquelles je peins des tournesols !


Saviez-vous que même par temps nuageux, la face du tournesol suit la trajectoire du soleil ? Pour moi, c’est un message d’espoir… même si je passe une mauvaise journée, le soleil est juste derrière les nuages et demain sera une journée meilleure.




PHOTO : TOURNESOLS – détails par Peter W. Hart, 2013


Comments

Popular posts from this blog

MY EARLIEST PAINTING - MA PREMIÈRE PEINTURE

WORKING IN A FACTORY - TRAVAILLER DANS UNE USINE