INSPIRATION !

English Version - *version française dessous*


INSPIRATION!

I’m often asked where do you find your inspiration to paint?

Most come on the spur of the moment.

Abstract paintings are different.  They usually come from the music I’m listening to. 

My best figurative paintings are of people, places that I love, or places where I would like to be.  They are the easiest ones to do.  I think this is why the great impressionists repeatedly painted their families, places, and things they loved! 

If I see something I like, I will take a picture of it and send an email to my colleagues at the gallery with the subject line “Please Print Out for Inspiration”.  They print out the image as large as possible and put it into a book in my studio simply titled “Inspirations”.

 Regardless of the style, I leave a bit of my soul on every painting I create. It is a wonderful feeling!



 

PHOTO:  Peter W Hart (2021) TOGETHER AGAIN – In Memory of Mom & Dad . Five Panels of 36” x 24”

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Version française


INSPIRATION !

On me demande souvent où trouves-tu ton inspiration pour peindre ?

La plupart des idées me viennent sous l’impulsion du moment.

Les peintures abstraites sont différentes. Elles viennent généralement de la musique que j’écoute aussi.

Mes meilleures peintures figuratives représentent des personnes, des lieux que j'aime ou des endroits où j'aimerais être. Ce sont les plus faciles à réaliser. Je pense que c’est pour cette raison que les grands impressionnistes peignaient à plusieurs reprises leurs familles, les lieux et les choses qu’ils aimaient !

Si je vois quelque chose qui me plaît, je le prendrai en photo et j'enverrai un courriel à mes collègues de la galerie avec pour objet « Veuillez l'imprimer pour m'inspirer ». Ils impriment l’image aussi grande que possible et la mettent dans un livre dans mon studio simplement intitulé « Inspirations ».

Quel que soit le style, je laisse un peu de mon âme sur chaque tableau que je crée. C'est une sensation merveilleuse !

 


 

PHOTO : Peter W Hart (2021) TOGETHER AGAIN – In Memory of Mom & Dad . Cinq panneaux de 36” x 24”

Comments

Popular posts from this blog

MY EARLIEST PAINTING - MA PREMIÈRE PEINTURE

WHY SUNFLOWERS ? - POURQUOI DES TOURNESOLS?

MY THREE RULES FOR PAINTING - MES TROIS RÈGLES POUR PEINDRE