RED CAPES & BLANK CANVASES - CAPES ROUGES ET TOILES VIERGES

 English Version - *version française dessous*


RED CAPES & BLANK CANVASES

For me, a blank canvas is like a red cape for a bull. 


Just as a bull charges the matador’s red cape, a blank canvas makes me want to paint. 

Most of my paintings start on the studio floor. 


The stark contrast of the white canvas against the bright, beautiful splashes on the floor from previous efforts creates this irresistible urge to fill the canvas with color!

 A blank canvas is my most powerful motivator to paint. 

 

 

PHOTO/S: BLANK CANVAS ON THE FLOOR OF MY STUDIO, 2024.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Version française



CAPES ROUGES & TOILES VIERGES 

Pour moi, une toile vierge est comme une cape rouge pour un taureau.

Tout comme un taureau se lance vers la cape rouge du matador, une toile vierge me stimule à  peindre.

La plupart de mes peintures commencent sur le sol du studio.

Le contraste saisissant de la toile blanche avec les belles et lumineuses éclaboussures sur le sol résultant d’efforts précédents crée cette envie irrésistible de remplir la toile de couleur !

 Une toile vierge est ma motivation la plus puissante pour peindre.

 

PHOTO/S : TOILE VIERGE SUR LE SOL DE  MON STUDIO, 2024.

Comments

Popular posts from this blog

MY EARLIEST PAINTING - MA PREMIÈRE PEINTURE

WHY SUNFLOWERS ? - POURQUOI DES TOURNESOLS?

MY THREE RULES FOR PAINTING - MES TROIS RÈGLES POUR PEINDRE